reklam

reklam

26 Şubat 2017 Pazar

ACİL DURUM MÜDAHELE



ACİL DURUM MÜDAHELE

 TSE 18001 ŞARTI:

Kuruluş, olayların ve acil durumların meydana gelme olasılığını tahmin etmek, bu durumlarda

yapılacakları belirlemek ve bunlardan kaynaklanabilecek muhtemel hastalık ve yaralanmaları önlemek

veya azaltmak için plan ve prosedürler oluşturmalı ve bunları sürdürmelidir. Kuruluş, özellikle olayların

ve acil durumların ortaya çıkmasından sonra acil durum hazırlıklarını, bu durumlarda kullanılacak

planları ve prosedürleri gözden geçirmelidir. Kuruluş, pratik olan yerlerde bu gibi prosedürleri

periyodik olarak denemelidir.

 Acil durum; önceden tahmin edilemeyen, ani olarak oluşan ve hızlı bir şekilde müdahaleyi gerektiren

olaylar bütünüdür. Yönetim literatüründe acil durum, “beklenmeyen ve önceden tahmin edilemeyen

durumlar” olarak ifade edilmektedir.

 Acil durum planlama aşamaları

1. Planlama için bir ekibin oluşturulması

2. Mevcut ve olası risklerin analizi

3. Planın hazırlanması

4. Planın yürürlüğe konulması

 Acil durum yönetiminin safhaları

1. Önleme/Azaltma

2. Ön hazırlık

3. Duruma Müdahale

4. Düzeltme ve Onarma

 Acil Durumlar

Yangın Deprem Sel Yoğun kar ve yağmur

Toplu gıda zehirlenmeleri Fırtına Heyelan Enerji kesilmesi

Anarşik olaylar Sabotaj İş kazası Aşırı sıcak ve soğuk

Büyük üretim arızaları Seferberlik Salgın hastalık

Kimyasal madde kazaları ( patlayıcı, parlayıcı, radyasyon)

İletişim ve bilgisayar sistemleri çökmesi Ana müşteri ve tedarikçilerin kaybedilmesi

Üretim arızaları

 Acil durum yönetimi sisteminin başarılı olabilmesi için üst yönetimin her zaman destek vermesi ve bir

politika ortaya koyması gerekir.

 Acil durum yönetiminde risk analizi:

1. Risk analiz ekibinin oluşturulması

2. Olası acil durumların sıralanması

3. Acil durum gerçekleşme sıklığın tayini

4. Acil durumun insanlar üzerindeki etkisi

5. Acil durumun doğal yaşam üzerindeki etkisi

6. Acil durumun binalara etkisi

7. Acil durumun üretime etkisi

8. Acil durumun malzeme üzerine etkisi

9. Acil durumun ürün stoklarına etkisi

10. Acil durumun müşteriler ve tedarikçilere etkisi

11. Acil durumun işletmenin kamuoyu ile ilişkilerine etkisi

12. Acil duruma müdahele için mevcut iç ve dış kaynaklar nedir

13. Toplam risk puanı

 Acil durumlarda kimyasalların ne tip sonuçlara yol açacağını belirlemek için en iyi başvuru kaynakları

MSDS’lerdir.

 Döner kapılar acil çıkış kapısı olarak kullanılamaz.

 Acil çıkış kapıları dışarı açılır şekilde olmalıdır.

 Acil durumlarda kullanılmak üzere belirlenmiş toplanma noktaları tespit edildikten sonra tüm çalışanlar

bu konuda bilgilendirilmelidir.

 Acil durum planlamasında olasılığı en yüksek risklerden başlanır.

 Oluşturulan acil durum planları tüm çalışanların bilgisine sunulup haberdar edilmeli ve gerekli eğitimler

verilmelidir.

 Acil durum ekiplerinin güncellemeleri en az 6 ayda bir yapılmalıdır.

 Acil çıkış yolları ve kapılarının sayısı boyutları ve yerleri yapılan işin niteliğine ve çalışanların sayısına

uygun olacaktır.

 İşyerlerindeki acil durum çalışmalarının bir sistem dahilinde yapılabilmesi için işlem sırası şu şekilde

olmalıdır:

Acil durumların belirlenmesi Önlemlerin belirlenmesi

Ekiplerin oluşturulması Eğitim

Uygulama Gözden geçirme, güncelleme,iyileştirme

 Acil durum planı hazırlanmasında oluşumu seyrek fakat sonuçları ağır olabilecek kazalarda göz önünde

tutulmalıdır.

 Acil durum planlarında iş kazasından ve meslek hastalıklarından kaçış ile ilgili konular yer almaz.

 Acil durum planlarında işyerindeki tüm faaliyetlerin hemen durdurulması gibi bir prosedür yer almaz.

Bu acil durum esnasında acil yönetim merkezinin vereceği bir karardır.

0 yorum:

Yorum Gönder