reklam

reklam

13 Mayıs 2020 Çarşamba

İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ YÖNETİM SİSTEMİNDE BELGELENDİRME



İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ YÖNETİM SİSTEMİNDE BELGELENDİRME

İSGYS Belgelendirmenin önemi gittikçe artmaktadır:Özellikle yurt dışı ihracat ya da ithalat şirketlerinde İş Sağlığı ve Güvenliği Yönetim Sistemleri hakkında belge istenir olmuştur.ürkiye’de de OHSAS 18001 sertifikasyonu kullanılmaktadır.İSGYS Belgesi, uluslarası şirketler için neredeyse zorunlu hâle gelmektedir.
İş Sağlığı ve Güvenliği Yönetim Sistemleri (kısaca OHSAS'da diyebiliriz) belgelendirmesi, üçüncü taraf akredite bir kuruluşun işletmeyi ziyaret edip İş Sağlığı ve Güvenliği Yönetim Sisteminin uygulanması ve kayıt altına alınmasına (dokümantasyon) ilişkin OHSAS 18001 Belgelendirmesi beş aşamadan oluşmaktadır. değerlendirme yaparak, standart olarak belirlenmiş prensiplere uygunluğunun kanıtı olacak sertifikayı vermesi ile sağlanmış olur.


OHSAS 18001 İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ BELGELENDİRME ŞARTLARI :Beş aşamadan oluşmaktadır.
1-Politika.İş Sağlığı ve Güvenliği sorumlulukları bütünüyle üst yönetimle ilgilidir.
2-Planlama Planlama aşamasında risk değerlendirme yapılmalıdır
3-Uygulama ve İşletme Uygulama aşamasında bilinçlendirme unutulmamalıdır
4-Kontrol ve Düzeltici Faaliyetler.Kontrol aşaması, işletme ihtiyaçlarına uygun nitelik ve nicelikte olmalı
5-Yönetimin Gözden Geçirilmesi Her kademede yönetim elemanları İSG’yi üretimin bir parçası olarak kabul etmeli ve bunu kararları, davranışları ile de desteklemelidirler.Denetim için başvuran firmaya "Denetim Bilgilendirme Formu” gönderilir.
Belge Geçerlilik Süresi :
Belgelendirme geçerlilik süresi, standardına göre yapılan belgelendirme için belge geçerlilik sözleşme süresi 3 (üç) yıldır. Bu sözleşme, imzalandığı tarihten belge geçerlilik süresi sonuna kadar geçerlidir.

0 yorum:

Yorum Gönder